לגזור ולשמור: צ'ק ליסט להתנעת ארגון חתונה

עומדים בפני ארגון חתונה ולא יודעים מאיפה להתחיל ולמה חשוב לשים לב? רשימה של הפרטים החשובים שצריך להתחיל מהם, ויפה שעה אחת קודם

יש אנשים שברגע שהם רק שומעים על רעיון לאירוע, מפגש משפחתי או חברתי, מיד נוצצות להם העיניים ורשימות מלאות בפרטים כבר מסתדרות אצלם בראש בטבלאות אקסל. קוראים להם מפיקים, בדרך כלל, אבל יש אנשים גם מתחומים אחרים שפשוט "יש להם את זה" והם יודעים בדיוק מאיפה להתחיל ועל מה לשים דגש. במקרה שהרגע התארסתם, ואתם לא מגיעים מתחום ההפקה, הכנו עבורכם רשימה בסיסית של דברים שיש לטפל בהם במסגרת ארגון חתונה. גם אם החלטתם לשכור את שירותיהם של מפיק או מפיקה, כדאי שתהיו בעניינים ותבינו לפחות ברמה הבסיסית מהם הדברים החשובים שיש לתת את הדעת אליהם. 

קודם כל גן או אולם אירועים

כמובן, הצעד הראשון חייב להיות בחירת המקום בו תערכו את האירוע. אנחנו מאמינים גדולים באאוטסורסינג, אבל את הדבר הזה תהיו חייבים לעשות בעצמכם, ולוודא שהוא תואם את הסגנון האישי שלכם ואת היקף האירוע. פרמטרים שחשוב לקחת בחשבון בבחירת אולם האירועים הם מיקום שיהיה נגיש וקרוב עבור מרבית המוזמנים שלכם, גודל המקום – שיתאים לכמות האורחים שלכם וכאמור, סגנון – צריך שיתאים לכם באופן הטוב ביותר. בנקודה הזו אתם גם נדרשים לחשוב על איזה סוג של חתונה אתם רוצים – אירוע גדול עם מאות מוזמנים, או חתונה מצומצמת באווירה איניטימית? מאז הקורונה, אירועים קטנים הפכו להיות פופולריים יותר. בהתחלה זה היה כמובן מחוסר ברירה, אבל בהמשך לא מעט הבינו את היתרונות שבאירוע אינטימי, בהשתתפות בני משפחה וחברים קרובים בלבד. אי לכך, חשוב לדעת שמקומות קטנים לאירועים הפכו להיות מבוקשים ביותר, ואם החלטתם ללכת על הכיוון הזה, כדאי למהר ולשריין אולם. במיוחד אם אתם חושבים על חתונה קטנה בתל אביב או במיקום מרכזי אחר, ההמלצה היא להתחיל לחפש אחר המקום המתאים ולסגור מועד בהקדם.

אוכל, קדימה אוכל…

רבים טועים לחשוב שהכוכבים המרכזיים של החתונה הם החתן והכלה, אבל האמת היא שהאוכל הוא הכוכב האמיתי של האירוע שלכם, ותהיה לו השפעה מכרעת על הצלחתו. לפני שאתם בוחרים חברת קייטרינג, חשוב לקחת בחשבון כמה קווים מנחים לגבי החברה וכמובן לגבי המנות. לגבי החברה – חשוב לקבל המלצות אמיתיות, ממקור ראשון, כלומר מזוגות שהחברה פעלה בחתונתם, ולשמוע מהם, מעבר לאיכות המנות, קצת על ההתנהלות במהלך החתונה – האם כל המנות יצאו בזמן (ולא היה מצב בו האורחים המתינו ארוכות לאוכל), האם הבופה חוסל בזמן, ובאופן כללי – האם ההתנהלות היתה מהירה ויעילה. כעת אפשר להתפנות לבחירת המנות, תוך שאתם לוקחים בחשבון את הטרנדים העכשוויים בעולם הקולינריה, וגם מתחשבים בהעדפות מיוחדות כמו כשרות, טבעונות, רגישויות למזון וכו'.

מוזיקה שתרים את האורחים גבוה

לא סתם אומרים שאלוהים הוא די.ג'יי… תקליטן טוב יודע לזהות בדיוק מתי האורחים שלכם קצת מתעייפים, ואז לנגן את השירים שיקפיצו אותם מיד בחזרה לרחבת הריקודים. מומלץ להיפגש עם כמה תקליטנים שקיבלתם עליהם המלצות, לשבת יחד ולראות אם אתם "מדברים באותה השפה", והאם הם מבינים היטב את הסגנון שלכם. כמובן, יש לשים דגש על בחירת השיר שילווה אתכם בדרך לחופה, השיר שיתנגן מיד לאחר שבירת הכוס וגם השיר לסלואו הראשון, אם אתם בקטע.

חשיבות התיעוד: בחירת צלמים לחתונה

אז נכון שאנחנו נמצאים בתקופה אינסטגרמית, בה בערך כל אחד הופך לצלם מקצועי עם הסמארטפון שלו, אבל בכל זאת – מדובר באירוע חשוב, מושקע, חד פעמי ויוצא דופן, שחשוב מאוד שיזכה לתיעוד מוקפד ומקצועי, על ידי צלמים מיומנים, ורצוי שיהיו עם ניסיון ספציפי בתחום החתונות והאירועים. התמונות מהחתונה שלכם יהיו מזכרת נצחית ממפגש משפחתי וחברתי נדיר, בו כולם לבושים במיטב בגדיהם, חוגגים את אהבתכם. גם כאן כדאי מאוד לקבל המלצות מזוגות שהתחתנו ושכרו את שירותי הצלמים, וכמובן לעיין בתמונות שצולמו ולראות האם זה הסגנון הזה מדבר אליכם. חשוב לציין שכיום צלמים כבר לא רק מצלמים, אלא גם עורכים ומעבדים את התמונות כחלק מהשירות, וכאן כדאי לבחון האם האופן בו טיפלו בתמונות, עולה בקנה אחד עם הסטייל שלכם. הטרנד היום הוא ליצור תמונות במראה טבעי יותר, פחות מבוימות, ופחות מעובדות ומפולטרות.

יפה שעה אחת קודם – שמלת כלה, איפור ושיער

מרבית הכלות לא ירגעו עד שהשמלה לאירוע לא תהיה תפורה ומוכנה לחלוטין, ובצדק. הרבה נשים מתעוררות מסיוט בו הן הגיעו לחתונה ואין להן שמלת כלה… לכן, ההמלצה היא למהר ולמצוא את התופרים או המעצבים הנכונים, להתחיל במדידות בהקדם האפשרי ולהגיע לרגע בו אתן יוצאות עם השמלה, תלויה על קולב ומכוסה בכיסוי שישמור עליה עד האירוע המרגש. כדאי להצטייד במספר מצומצם של חברות טובות או בנות משפחה, כמו אמא או אחות, שיסייעו וייעצו בתהליך הזה, אך עם זאת, לזכור שאת ההחלטה הסופית הכלה חייבת לקחת בעצמה ולהיות שלמה איתה לחלוטין.

לא פחות חשוב, למצוא מאפרת ומעצב/ת שיער שיתאימו לכן את האיפור ואת התסרוקת המחמיאים ביותר לכן ולשמלה. כדאי להתעדכן בטרנדים השולטים כיום בתחום זה, ובמיוחד לשים לב למגמה של לוקים טבעיים יותר, שמלה ותסרוקת פחות נפוחות ודרמטיות ואיפור עדין יותר, לעתים במראה "לא מאופר", שרק מדגיש ומבליט את התווים היפים, מטשטש פגמים, ולעתים משזף קצת.

לסיכום, אלו הם הדברים שכדאי לטפל בהם בשלב הראשון של ארגון חתונה, לשים אותם מאחור, ורק אז לעסוק בפרטים הקטנים יותר כמו עיצוב האולם, מתנות לאורחים ועוד.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Fields marked with an * are required.
גלריה דובנוב אולם אירועים במרכז תל אביב מזמין אותך לפגישת היכרות אצלנו במקום!
צרו קשר

CHECK OUT OUT TLV URBAN VENUES