מהי הדרך הטובה לבחור מקומות לאירועים?

בין שמדובר באירוע עסקי ובין שמדובר בחתונה – בחירת המקום בו יתקיים האירוע, היא ללא ספק אחת המשימות המאתגרות והחשובות ביותר בתהליך ההפקה. כמה הכוונות ודגשים, יסייעו לכם לעשות זאת בדרך הקלה ביותר

בחירת מקומות לאירועים היא ללא ספק אחת המשימות הקשות, המאתגרות והחשובות ביותר בתהליך ההפקה. המקום, מתחם האירועים באשר יהיה, לוקח חלק גדול מאוד בחוויה שיחוו המשתתפים. לכן, כדאי להשקיע בנושא לא רק הרבה מחשבה ותשומת לב, אלא גם להקצות חלק נכבד ביותר מהתקציב לשם כך. כאשר מחפשים את המקום הטוב ביותר עבור אירוע גדול, קחו בחשבון שהחלק הזה יהווה  בין 40 ל-60 אחוזים מתקציב האירוע הכולל. 

קודם כל להגדיר את אופי האירוע וצרכיו

התחילו בחשיבה יצירתית ומחוץ לקופסא. לפני שתחפשו את המקום לאירוע, חשבו מה יחוו המשתתפים בכל מקום שעולה בראשכם. איזה סוג אירוע אתם עורכים? האם מדובר בכנס הכולל הרצאות ומצגות? האם זהו אירוע חברתי עם המון אוכל, בידור ומשקאות? לאחר שהגדרתם את הצרכים של האירועים שלכם, הגיע הזמן להיות יצירתיים.

אל תתמהמהו עם שריון האולם

במיוחד כשמדובר באירוע גדול, מומלץ להתחיל בארגון כמה שיותר מוקדם. המטרה היא לייצר אווירה ייחודית באירוע בלתי נשכח, ולעשות את זה כשאתם מצויים תחת לחץ, עלול להיות קשה עד בלתי אפשרי. ככל שתקדימו לאתר את המקום המתאים, כך יהיה לכם יותר זמן לתכנן את שאר פרטי האירוע. באופן זה, יתאפשר לכם לחסל מבעוד מועד את כל גורמי הלחץ של הרגע האחרון. אל תתמהמהו. מקומות בשטח פתוח, יכולים להוות אופציה טובה עבור אירוע גדול, אבל יש לקחת בחשבון שלמרות שאינם כרוכים בעלות גבוהה כמו בתי מלון ומרכזי כנסים, כן יהיו כאן גורמי הפקה הכרחיים כמו הקמת שירותים, מים וכו', שעלולים לעלות ביוקר. 

למצוא מקום מקורי לאירוע, אבל כזה שגם יאפשר לעמוד בתקציב

יש אינספור מקומות שישמחו לארח את האירוע שלכם, אבל האתגר הוא למצוא מקומות מיוחדים לאירועים שגם יהיו בגבולות התקציב שלכם. כמובן, מרכזי כנסים, מסעדות או מרכזי כנסים של בתי מלון תמיד יהיו זמינים, אבל כדי להפתיע את המשתתפים ולהעניק להם חוויה יוצאת דופן, חשוב לנסות ולחשוב מחוץ לקופסא, תוך שאתם לוקחים בחשבון גם את הצרכים הייחודיים של האירוע וגם כמובן את התקציב שלכם.

חסכו זמן ועוגמת נפש – בקשו "לראות" את המקומות 

אם אתם מפיקי אירועים, אתם ודאי עמוסים וקצרים מאוד בזמן, ובכל זאת, אתם מעוניינים לראות ולהבין כמה שיותר על המקום, מבלי להגיע אליו פיזית. במקרה כזה, מומלץ להיעזר בטכנולוגיה, על מנת לגשר על הפערים. בקשו מאיש הקשר של המקום תמונות מעודכנות, סיורי וידאו או צ'אטים בזום עם מנהלי המקום. אל תהססו לבקש בדיוק את מה שאתם רוצים לראות. גם דברים שעלולים להיראות זניחים, אבל לכם הם חשובים ובצדק, לגיטימי לבקש. למשל, אם חשוב לכם לראות את חדרי השירותים של הנשים ולדעת שהם מסודרים ומעוצבים באופן הדרוש לכם –  בקשו לראות  תמונות.

מדיה חברתית היא דרך נוספת לגלות איך המקום נראה ומרגיש. בדקו את חשבון האינסטגרם של המקום כדי לראות תמונות של מתחמי הפנים, החוץ ואירועים שהתקיימו בו. בנוסף, עיינו בתמונות ובסרטונים שפורסמו על ידי אורחי המקום, באמצעות צפייה בכל הפוסטים באינסטגרם שנערכו בלוקיישן הזה.

לא רק אולמות אירועים – מקומות שונים יכולים להתאים לאירוע שלכם

בהתאם לסוג האווירה הרצויה לאירוע שלכם, התחילו לערוך מחקר לגבי מקומות שונים, וקחו בחשבון גם מקומות פחות צפויים. 

שקלו את האופציה לפנות ישירות לבעלים של חללי אירועים שונים שיכולים להתאים, כגון: גלריות לאמנות ומוזיאונים, חניונים ומגרשים, מועדוני לילה, האנגרים בשדה התעופה, יקבים ובתי חווה כפריים, בתים היסטוריים, גגות גדולים ומיוחדים ועוד.

מכיוון שחללים לא מסורתיים מארחים פחות אירועים מאשר המקומות המסורתיים, מומלץ לוודא שהחלל שאתם שוקלים לשכור, מסוגל לענות על הצרכים הלוגיסטיים של האירוע שלכם. בצעו הערכת מצב של המקום. ודאו שהוא נגיש מספיק עבור המשתתפים שצריכים להגיע אליו עם רכב פרטי, האם ישנם הסדרי חניה מספקים, ועד כמה המקום נגיש להגעה בתחבורה ציבורית.

חשוב לקחת בחשבון שהחלל גם צריך לתמוך בצרכי אירוע בסיסיים, כמו תאורה וסאונד.

הלכתם על מקום בלתי שגרתי? התחילו את שלבי ההפקה מוקדם מהרגיל


אפילו בחללי אירועים מסורתיים, הלוגיסטיקה של הפקת האירוע היא דבר שדורש הרבה זמן ועבודה. התחילו את התכנון והארגון בהקדם האפשרי, ואף הוסיפו טווח זמן שייאפשר לכם להתמודד עם דרישות בלתי צפויות. עליכם לחשוב על כל פרט ופרט, תוך שאתם מדמיינים את כל התנהלות האירוע מתחילתו ועד סופו. 

למדו מהניסיון של אחרים

בהנחה שמדובר במקום יוצא דופן, אבל בכל זאת, אתם לא הראשונים שמפיקים בו אירוע, כדאי מאוד לקבל פידבקים מקולגות או אפילו מלקוחות שכבר השתתפו באירוע במקום. אינפוטים קטנים ומידע פנימי כמו למשל לגלות שבאחד הברזים בכיורי השירותים לא היה זרם, יכולים להיות חיוניים במיוחד. גם פידבקים חיוביים שיספרו לכם על עיצוב מיוחד או מתנות מקוריות שהוענקו למשתתפים, יכולים למנף גם את האירוע שאתם מפיקים.


חסכו בטרטורים ובכאבי ראש עד כמה שניתן 

העדיפו תמיד את המקומות שיכולים "לסגור לכם את כל הפינות", כלומר אלו שמציעים גם שירות קייטרינג, די.ג'יי, בר אלכוהול וכו'. כמובן שקודם כל מומלץ לבחון היטב את איכותם של כל אחד מאלו, אבל באופן כללי – בחירה כזו תחסוך לכם כאבי ראש מיותרים, ובנוסף, ספקים שכבר מכירים את ההתנהלות במקום, יקדמו את הסבירות שהם עובדים באופן חלק ובמינימום תקלות ובעיות. 

גלריה דובנוב אולם אירועים במרכז תל אביב מזמין אותך לפגישת היכרות אצלנו במקום!
צרו קשר

CHECK OUT OUT TLV URBAN VENUES