חתונת זהב – איך להפיק אירוע שירגש את כלת וחתן השמחה?

באירועים בהם זוג מציין כברת דרך של עשרות שנים שעבר יחד, חשוב מאוד לשים את הדגש על התוכנית האומנותית. רעיונות פשוטים להופעות ותכנים

חתונת זהב וחתונת כסף הן מסוג האירועים המרגשים והחשובים בחיים, ולא סתם, רבים בוחרים לציין אותם בחגיגה גדולה ומושקעת, לעתים כמעט כמו החתונה הראשונה המקורית שלהם. מודבר למעשה, בנקודת ציון של זוג שעברו יחד כבר דרך של עשרות שנים – 25 שנה אם מדובר בחתונת כסף, ו-50 שנים אם מדובר בחתונת זהב. אפשר לקרוא לזה "יום הולדת עגול" לזוגיות, וכל זוג שחי יחד כך או כך שנים, ומצליח להחזיק באהבה ובחברות, יעיד על כך שהמאורע בהחלט ראוי לציון.

ברוב המקרים, ובמיוחד בחתונת זהב, הילדים הם אלו שמפיקים את האירוע עבור הוריהם, כאשר הם למעשה רואים בו הזדמנות להכיר להם תודה על כל השנים, על כך שגידלו אותם בהשקעה, בחום ובאהבה, ולאפשר להם, לערב אחד, להרגיש שהם ממש קוצרים את פרי עמלם.

לא נגזים אם נאמר שמדובר מאורע היסטורי מבחינת המשפחה, ולכן, ההמלצה היא לכוון את הזרקור במיוחד לעבר התוכן באירוע, על מנת להעביר את המסר העיקרי וגם לרגש ולשמח את המוזמנים, ובעיקר כמובן את כלת וחתן השמחה.

קודם כל התוכנית

כאמור, באירוע מסוג זה, חשוב מאוד להשקיע מחשבה בחלק התוכני שלו, ולנסות להבין מבעוד מועד גם מה אתם רוצים שיכלל בו, וגם, בצד הפרקטי והלוגיסטי –  למה למעשה אתם מסוגלים.

הנה כמה הצעות שיכולות להיכלל בתוכנית:

סרטון שיוקרן בערב האירוע

סרט וידאו המשלב שירים מרגשים הוא סוג של קלף מנצח, ויכול להבטיח לכם שלא תישאר עין אחת יבשה בקהל. מה שיהיה בסרטון הזה תלוי מאוד באמצעים העומדים לרשותכם. אם יש לכם תקציב רחב, תוכלו לשכור את שירותיו של עורך וידאו מקצועי, שיחבר סרטוני וידאו ותמונות מהעבר המשפחתי, יחד עם שירים מרגשים, ויסייע לכם לבנות את הסרט באופן מקצועי ומוקפד. עם זאת, חשוב לדעת שכיום כמעט בכל סמארטפון ניתן להתקין אפליקציות אשר באמצעותן ניתן לערוך סרטונים מרשימים ומרגשים. אם "אין לכם את זה" עם טכנולוגיה, תוכלו לבקש עזרה מבני הנוער או הצעירים במשפחה, ובמקרה הכי גרוע – תוכלו לערוך מצגת יחד עם שיר מרגש, וזה לגמרי יעשה את העבודה. אופציה נוספת היא לבקש מכל אחד מבני המשפחה לצלם את עצמו בוידאו מברך את בני הזוג החוגגים, ולחבר את כל הברכות יחד לסרטון חמוד ומשעשע. כך או כך, כמה דקות כאלו של סרטון או מצגת יכולים ממש להפיח רוח חיים וריגוש באירוע, וממש כדאי לשלב אחד מהם בתוכנית.

כמו כן, חשוב לוודא שבמקום בו אתם מקיימים את האירוע יש את האמצעים הדרושים להקרנת הסרטון או המצגת, לרבות מקרן ומערכת הגברה מתאימה. בנוסף, חשוב לעשות טסט לפני שהאירוע מתחיל ולוודא שהסרטון מופעל בהצלחה. עשו כל שביכולתכם כדי להימנע מ"ייבוש" של האורחים שיושבים בציפייה מורטת עצבים שהסרטון יתחיל.

אל תוותרו על ברכות 

ברכות ואיחולים הם חלק בלתי נפרד מאירוע שכזה, וחשוב מאוד שלא לוותר עליהם. בכל משפחה יש לפחות מישהו אחד שיודע לכתוב טוב, באופן זורם, שנון ומרגש – אתרו את האחד או האחת האלו ורתמו אותם למשימה. כמו כן, ברכות זה אמנם חשוב, אבל השתדלו שלא "לחפור" יתר על המידה ושהברכות לא יתארכו ליותר מכמה דקות הקראה – כל ברכה. גם מבחינה זו, חשוב לבדוק מבעוד מועד את המיקרופון ואת מערכת ההגברה, על מנת שלא תיתקלו ב"בלת"מים" ברגע האמת.

שיר או ריקוד

בדומה לכישרון כתיבה, כמעט בכל משפחה יש גם אנשים שיודע לשיר יפה, לנגן או לרקוד, וניתן לבקש מהם להופיע באירוע. אופציה נוספת, למתקדמים, היא לחבר שיר מיוחד עבור בני הזוג ולהקליט אותו באולפן מקצועי, ולהופיע איתו כולם יחד בערב האירוע. ישנן חברות המתמחות ספציפית בתחום הזה, ויוכלו להנחות אתכם כיצד לעשות זאת בדיוק, גם אם אין במשפחה כישרון יוצא דופן בכתיבה, בהלחנה או בשירה.

פעילות שמשתפת את האורחים

הנה רעיון לפעילות שאולי תצריך מכם קצת יותר יצירתיות ומאמץ, אך באחריות – זה יהיה שווה את זה. מדובר בפעילות שהיא למעשה סוג של משחק, בו מתחרים כל המשתתפים במסיבה – חידון טריוויה, במסגרתו נותנים הרבה כבוד לכל ההיסטוריה שהזוג החוגג עבר, ושואלים במסגרתו כל מיני שאלות מעניינות, משעשעות, חשובות או הכי טוב – מצחיקות, לגבי חייהם של בני הזוג, כאשר הפורמט הוא של שאלות אמריקאיות. ישנו פורמט דיגיטלי בשם "קהוט" (Kahoot), ובו אפשר לערוך את השאלות שיצרתם ולהעלות אותן לפורמט בו כל המשתתפים יוכלו לשחק מהסמארטפון שלהם. אין ספק שההשקעה הזו תשתלם לכם.

הלוקיישן – חייב להיות נגיש ונוח

בחתונת זהב או כסף, כמעט תמיד מדובר באורחים מבוגרים, שהרי הם יחד כבר לפחות 25 שנים. מסיבה זו, אך גם מסיבות נוספות, חשוב מאוד שהמקום בו אתם מקיימים את האירוע יהיה נגיש מבחינת הנסיעה, ולא יאלץ את החוגגים לעבור דרך ארוכה על הכביש. נסיעה ארוכה משמעותה הגעה עייפים ומותשים לאירוע, ועניין זה עלול לפגוע בהצלחתו. כמו כן, חשוב לבחור מקום יפה, נעים, נקי ונוח,  עם פסיליטיס ברמה גבוהה ומוקפדת. זו יכולה להיות גינה מטופחת, גלריה שיקית או אפילו אולם אירועים, אך כן חשוב שהאווירה במקום תהיה חמימה ונעימה, מאחר ובסופו של דבר מדובר באירוע משפחתי. מאותה סיבה חשוב לבחור במקום נעים ומרווח, אך לא גדול מדי, שלא יגרום למשתתפים להתפזר בו, אלא יעורר תחושת קרבה וגיבוש.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Fields marked with an * are required.
גלריה דובנוב אולם אירועים במרכז תל אביב מזמין אותך לפגישת היכרות אצלנו במקום!
צרו קשר

CHECK OUT OUT TLV URBAN VENUES