מקום מיוחד ואטרקציות שוות: טיפים לתכנון אירוע בר מצווה מושלם

אפילו אתם ההורים, מתקשים להאמין שהקטנצ'יק שלכם הגיע למצוות, אבל זה קורה – ואתם נדרשים להתחיל בתכנון המסיבה הכי שווה בעיר. מבחירת ספקים ועד הלוקיישן – כמה טיפים שיסייעו לכם להפיק את האירוע שישמח את הטינאייג'ר והאורחים שלכם

13 מלאו לנער… אפילו אתם, ההורים, מתקשים להאמין שהתינוק שלכם כבר נהיה לנער של ממש, עם כל התסמינים ותופעות הלוואי שבדבר. ביהדות כמו ביהדות, נהוג לציין את האירוע הזה בחגיגה גדולה ושמחה, שכולה סובבת סביב הנער הזה שלכם שהגיע למצוות.

אז נכון שמדובר במסורת עתיקת יומין, אבל בכל זאת, במרוצת השנים הקונספט של חגיגת אירוע בר מצווה עבר כמה תמורות ושינויים, ובעיקר התעדכן לסגנון שמתאים יותר לעידן הנוכחי.

המאפיינים של אירועים גדולים (וגם קטנים) ככלל, משתנים בהתאם לטרנדים ולאופנות, ועל אף שישנם מוטיבים מרכזיים הנשמרים לאורך מאות ואף אלפי שנים, כמו למשל טקס החופה ושבירת הכוס באירועי חתונות למשל, ובבר מצוות – כמובן טקס העלייה לתורה, אלמנטים כמו היקף האירוע, הפורמט, סגנון האוכל שיוגש בו ועוד, מתעדכנים בהתאם לצו השעה. 

מהשפעות הקורונה – לא מעט משפחות בוחרות לקיים אירוע בהיקף מצומצם

זוכרים כמה נבהלנו בתחילת עידן המגיפה, כשאסרו עלינו להתקהל ולקיים אירועים המוניים? ובכן, הימים האלו אולי חלפו, כלומר הבהלה מכך שנצטרך לקצר את רשימת המוזמנים חלפה, ורבים מאיתנו כבר התרגלו לרעיון של אירוע בהיקף מצומצם.

בתחילה, אירוע קטן אולי היה נשמע כמו משהו עצוב, אך עם הזמן והניסיון, רבים גילו שהקונספט הזה אוצר בחובו לא מעט יתרונות.

לדוגמא, ניתן לבחור באולם אירועים יוצא דופן, באווירה ובסטייל מיוחדים יותר מאשר האולמות הגנריים. כמו כן, אפשר להשקיע יותר במנות (עקרון האיכות על פני הכמות), יש סבירות נמוכה יותר לביטולים של האורחים (פשוט כי יש פחות מוזמנים), והכי חשוב – האווירה אותנטית ואינטימית מאין כמותה. במילים אחרות, מעז יצא מתוק. וזה אפילו לפני שדיברנו על החיסכון הכספי המשמעותי בהוצאות על האירוע.

אז איך מפיקים אירוע בר מצווה בלתי נשכח?

ישנם כמה כללי אצבע, שאם תעקבו אחריהם, תוכלו להפיק בקלות אירוע בר מצווה יוצא דופן, מהנה ובלתי נשכח.

קודם כל – הנגישו את הלוקיישן לאורחים

עוד לפני שחושבין על מקום ייחודי ומקורי לערוך בו את האירוע, בואו נרד רגע לקרקע ונתמקד בהיבט החשוב ביותר בבחירת האולם – המיקום שלו. עשו ככל יכולתכם למצוא אולם במיקום נוח ונגיש עבור האורחים, בדגש על כזה שידרוש נסיעה כמה שיותר קצרה עבור מרבית קרובי המשפחה והחברים. לדוגמא, אם מרביתם מתגוררים בצפון הארץ, חפשו מקום יפה ומיוחד למשל בגליל, או אולי בקרבת החופים של עכו או הקריות. אם, לחילופין, מרבית המוזמנים מתגוררים במרכז הארץ, כדאי לתור אחר אולם אירועים בתל אביב. כמובן שהמיקום הנוח לא אומר שאפשר לוותר על האיכות והסטייל של המקום. עם קצת מאמץ, בהחלט תוכלו למצוא מקום שהוא גם וגם.

במיוחד אם החלטתם ללכת על אירוע קטן באופן יחסי, יפתחו בפניכם שלל אופציות מקוריות לאולמות אירועים שונים ומקוריים, למשל חצרות או גינות באווירה אינטימית ופסטורלית, יקבים, וילות, גלריות ועוד. עצם קיום האירוע במקום כזה, כבר מהווה נתון פתיחה מצוין לאירוע מפתיע ובלתי נשכח.

להתאים את התוכן והאטרקציות לבני הנוער הצעירים

בשלב הבא, ואולי עוד לפני שחושבים על הקייטרינג, יש לזכור שמדובר באירוע הסובב סביב הנער שלכם וחבריו – נערים ונערות, ולהתאים את אופי האירוע, בדגש על התוכנית האומנותית והאטרקציות שאולי יכללו במסיבה, לגיל ולסגנון של הטינאייג'רים הללו. בסופו של דבר, התוכנית וההפעלות הם שעושים את האירוע ויכולים להפוך אותו למרגש יותר, מצחיק, מבדר ומהנה – תלוי באיזה כיוון של תוכן תבחרו. בשלב הזה, כדאי להכניס גם את חתן השמחה לתמונה ולהתייעץ איתו לגבי מה הוא היה רוצה שיהיה. לדוגמא, יש בני נוער שחשוב להם שתהיה מסיבת ריקודים סוערת בחגיגה שלהם, ויש כאלו שהיו מעדיפים איזה מופע מצחיק או מרהיב. ישנן אינסוף אופציות לגבי אטרקציות בבר מצווה – החל ממופעי ג'אגלינג מרהיבים ועד לפעילויות המשתפות את הקהל הצעיר. ניתן גם להוסיף דוכנים ברוח התקופה, כמו למשל עמדות צילום לאינסטגרם, עם תחפושות ואפקטים אחרים וכו'. הכל תלוי בתקציב העומד לרשותכם וברצונו של הנער. בהקשר זה, רגע לפני שסוגרים עם ספק או אומן כלשהו, חשוב מאוד לקבל המלצות.

קייטרינג בסגנון מקורי

כאמור, תחום האירועים מושפע מטרנדים שונים, הן באופנה והן בקולינריה, וכדאי להתעדכן ולהבין "מה הולך היום" מבחינת סגנונות קולינריים באירועים, ובמיוחד מה קורה באירועי בר מצווה. בחירת קייטרינג לבר מצווה הוא טריקי למדי, מאחר וכאן עליכם לרצות גם את האורחים המבוגרים וגם להתאים את הסגנון הקולינרי לבני נוער. כשחושבים על הקייטרינג לאירוע בר המצווה, מומלץ להתמקד בשני היבטים מרכזיים – האחד, אילו מנות יוגשו בחגיגה, והשני – מה יהיה אופן ההגשה. כיום כבר לא לוקחים כמובן מאליו את הבופה שהיה נהוג להגיש באמצעותו את האוכל באירועים, אלא שבלא מעט מקרים, מעדיפים למשל דוכני אוכל, או אפילו "פוד טראקס" (משאיות מזון) שכל אחד מהם מגיש סוג אחר של מנות, לאורך כל האירוע. במקרה של בר מצווה, סגנון כזה יכול להתאים במיוחד, מאחר וכך ניתן יהיה לגוון את סוגי האוכל, למשל לבחור שדוכן אחד יגיש פאסט פוד אהוב על בני נוער, כמו המבורגר או נקניקיות וצ'יפס, ואילו השאר יגישו אוכל בוגר ומתוחכם יותר. במסגרת הקייטרינג ניתן לשלב גם אטרקציות קולינריות, כמו למשל דוכן של גלידות איכותיות לקינוח, דוכן קרפים, מפל שוקולד ועוד ועוד.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Fields marked with an * are required.
גלריה דובנוב אולם אירועים במרכז תל אביב מזמין אותך לפגישת היכרות אצלנו במקום!
צרו קשר

CHECK OUT OUT TLV URBAN VENUES