צבעים לא שגרתיים וזנים עונתיים: טרנדים עולמיים בסידורי פרחים לחתונה

עיצוב הפרחים בחתונה מהווה תוספת נפלאה למראה ולאווירה, וגם יכול להיות מתנה מושלמת שהאורחים יקחו בסוף האירוע הביתה. מהן המגמות המסתמנות בעיצוב חתונות בחו"ל

אחד הדברים שהבנו במהלך תכנונים שונים שאולי התחלנו לעשות לפני עידן הקורונה, הוא שתוכניות לחוד ומציאות לחוד, ושחייבים לגלות גמישות וספונטניות כאשר התוכניות משתנות. תשאלו כל זוג שתכנן להינשא ב-2020, והוא כנראה יאשר זאת…

מגדלי הפרחים ספגו פגיעה קשה במהלך השנה וחצי בהן בוטלו או נדחו חתונות, ונתקעו עם יבולים עצומים של פרחים שנועדו לקשט חתונות ולהפיח בהן צבע, אווירה, רומנטיקה והמון יופי וחן. 

פרחים – עניין של עונה

לכל עונה יש את הפרחים הייחודיים שלה, ולכן, כאשר חושבים על סידורי פרחים לחתונה, יש לקחת בחשבון כמובן את מועד האירוע ולבדוק אילו פרחים אופייניים לעונה הזו. כמו כן, מומלץ להיעזר אירועים ומעצבי פרחים מקצועיים, שיוכלו לייעץ לכם ולבחור עבורכם את סידורי הפרחים המתאימים ביותר. אנשי מקצוע אלו לא רק לוקחים בחשבון היבטים של עונתיות, אלא גם מתחשבים בפלטת הצבעים שנבחרה לאירוע כולו, באווירה שהם מעוניינים לייצר באירוע ועוד. בנוסף, הם בדרך כלל מכירים סוגים רבים של פרחים, וייתכן שיוכלו להציע לכם זנים מיוחדים כל כך, שאפילו לא הכרתם.

אירוע קטן יותר – עיצוב מדויק יותר, ואפשרות של האורחים לקחת פרחים הביתה

אחד הדברים שהכי מאפיינים את עידן הקורונה, בהקשר של חתונות, הוא שהמון זוגות בוחרים לקיים אירוע במתכונת מצומצמת, כלומר חתונה קטנה, במיוחד באופן יחסי לחתונות בישראל. כאשר עורכים אירוע קטן, לעיצוב ולפרטים הקטנים יש חשיבות עוד יותר גדולה, וחשוב להקפיד ולהשקיע בכל אלו. אחד היתרונות בחתונה מצומצמת, הוא שניתן לאפשר לכל האורחים לקחת איתם את הפרחים שקישטו את האירוע כמתנה הביתה. אם אתם שוברים את הראש לגבי מתנות לאורחים בחתונה, קחו בחשבון שזר פרחים שווה הוא המתנה המושלמת ביותר, וגם אחת המתחשבות ביותר בסביבה. 

מהם הטרנדים העולמיים בעיצוב הפרחים בחתונות?

בתחום האירועים והשמחות, אנחנו נוהגים לאמץ טרנדים מחו"ל וההשפעה שלהם רבה. אירועים רבים הועתקו מארה"ב ומאירופה, לרבות מסיבות רווקים ורווקות, "בייבי שאוואר" – מסיבה להריונית לפני הלידה (שאומנם קצת סותרת את האמונות הישראליות נגד עין הרע), מסיבה לחשיפת מין התינוק, מסיבות סילבסטר נוצצות, נשף סיום תיכון ועוד ועוד…

גם אלמנטים ספציפיים בתחום החתונות, ובמיוחד בנוגע לעיצוב האירועים, נלקחים מחו"ל, וכדאי להתעדכן בטרנדים ששולטים מעבר לים.

הנה כמה מגמות עכשוויות בתחום עיצוב הפרחים בחתונות: 

בחירת צבעים בלתי שגרתית

יותר ויותר זוגות, זונחים את הבחירות המסורתיות והסטנדרטיות של צבעים בסידורי הפרחים לחתונה שלהם, ובוחרים צבעים שיותר מבטאים את הסגנון האישי שלהם. במילים אחרות, נסו לחשוב מחוץ לקופסאת השושנים הסמוקות, ומפלטת הצבעים שמסתכמת בשמנת, זהב ואדום.

זני פרחים פחות צפויים בזר הכלה

זר פרחים בידי הכלה, מוסיף מאוד לנופך החגיגי והרומנטי של החתונה, ומהווה אלמנט קישוטי בפני עצמו, לכל הלוק של הכלה. אדמוניות גדולות ובהירות ודליות יפות ומורכבות – כבודן במקומן מונח, ואכן מדובר בקלאסיקה. אבל בעידן הנוכחי, זוגות ברחבי העולם נפתחים גם לאופציה של זני פרחים פחות שגרתיים, החל מפרחי אפונה מתוקה, ועד חרציות, חמניות ושאר פרחים עונתיים ומפתיעים. 

ולא רק זני הפרחים השתנו, אלא גם גודל הזר. זר הפרחים אותו אוחזת הכלה, היה בעבר גדול למדי, ועשה המון רושם כשהיא זרקה אותו לאחור, לעבר הנשים הרווקות שבקהל (מסורת נוספת וחביבה, שזוכה ליותר ויותר העתקות גם בישראל). אבל כיום, הזרים נעשים סולידיים יותר וגודלם קטן.

הדרך לחופה רצופה בפרחים

בהמשך לדברים שלקחנו מחו"ל, כידוע, בחתונות נוצריות יש את הקטע של ההליכה במעבר (זה התחיל מהמעבר בכנסיה, אבל עבר גם לחתונות המתקיימות מחוץ לה), עד לטקס הנישואין המרגש. בחתונות נוצריות, בדומה לחתונות היהודיות, החתן הוא הראשון להגיע ולהמתין בהתרגשות ובקוצר רוח, לכלה שתגיע, כאשר כמה ילדות סוללות את דרכה עם עלי שושנים ריחניות. 

גם בישראל התחילו זה מכבר להשקיע בדרך לחופה, בעיצוב מוקפד של המעבר וכמובן של החופה עצמה, ואף בבחירת השירים הכי מרגשים ויפים שיש, שילוו את הדרך הזו. כמובן שאין עיצוב חופה ומעבר שלא כולל פרחים יפים. זהו גם אחד הרגעים הכי מתועדים באירוע החתונה, ובמיוחד כזה שמועלה לרשתות החברתיות, ולכן עוד יותר חשוב להשקיע בסביבת החופה מבחינת העיצוב. אחד הטרנדים המסתמנים בעולם בהקשר זה, הוא יצירת "אחו מעבר" מפרחים וצמחים שונים. הדבר יוצר דרך "למסגר" את בני הזוג, יחד עם אורחיהם, במהלך הטקס, ולהגדיר את תחום ההתרחשות של טקס החופה.

צבעי אדמה – הכי מתאימים לחתונות בסתיו או לחתונות בסגנון בוהו שיק

סגנון הבוהו שיק לא רק נכנס כטרנד חזק בעיצוב הבית, אלא גם בעיצוב אירועים, ובמיוחד בעיצוב חתונות, מאחר והוא רומנטי וכפרי, ובעצם תפור על חתונות, במיוחד אם הן מתקיימות בטבע, או במבנה מיוחד באווירה אינטימית וחמימה.

ההשפעה של הטרנד הזה, מתבטאת במיוחד בבחירה בגווני הפרחים, שהשתנתה במקרים רבים מהוורודים הקלאסיים, לכיוון החומים, החרדליים, גווני דבש ונחושת, שאופייניים לסגנון הכפרי העתיק.

במקום זרים – שילוב פרחים בתפזורת על שולחנות האוכל 

דווקא כאשר החתונות מתקיימות בהיקף קטן ומצומצם יותר, האורחים נוהגים לשבת לאורך זמן רב יותר סביב השולחנות (ואולי פחות לרקוד), ולכן מושם דגשרב יותר על עיצוב שולחן מוקפד וססגוני, ובמיוחד באמצעות פרחים יפים.

העיצוב העכשווי כולל שכבות של "ראנרים" שולחניים, עליהם שפע צמחים ופרחים, נרות, וגם אלמנטים דקורטיביים צפויים פחות, כגון פירות, אגוזים ואפילו ספרים.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Fields marked with an * are required.
גלריה דובנוב אולם אירועים במרכז תל אביב מזמין אותך לפגישת היכרות אצלנו במקום!
צרו קשר

CHECK OUT OUT TLV URBAN VENUES