עניין של טעם: טיפים שיסייעו לכם בבחירת קייטרינג לחתונה

רגע אחרי הצעת הנישואין המרגשת, נשמעת יריית הפתיחה של שלבי תכנון והפקת החתונה. בחירת חברת הקייטרינג לאירוע תשפיע מאוד על חוויית האורחים שלכם. מהי הדרך הנכונה לבחור את המנות שיוגשו בחתונה ומהם הטרנדים החמים בתחום?

אז התארסתם בשעה טובה, וכעת אתם עומדים בפני מסע מורכב ורב שלוחות שנקרא ארגון חתונה. ברוכים הבאים לתקופה המרגשת והמלחיצה ביותר בחייכם, שתסתיים באירוע נוצץ ובלתי נשכח, שככל הנראה יהיה שווה את כל מה שעברתם כדי להגיע אליו בחתיכה אחת.

מדובר בהפקת על, אפילו אם החלטתם (ובצדק) ללכת על אירוע מצומצם של עד 200 מוזמנים. יש לכם הרבה על מה לחשוב, הרבה סידורים, החלטות שיש לקבל ובחירות שיש לערוך. ההמלצה הראשונה והגורפת לגבי כל אלו היא קודם כל לשמור על סדר וארגון כמה שיותר, כלומר לנהל רישומים דיגיטליים, עדיף באמצעות טבלאות אקסל שתוכלו לשתף בין כל הגורמים הרלוונטיים, כך שכל אחד מהנוגעים בדבר יידע על מה הוא אחראי ויוכל לעדכן בזמן אמת מה סטטוס המשימות שלו.

בשלבים הראשונים של תכנון האירוע, יש "לתקוף" את ההחלטות הגדולות והחשובות מכל, אשר הזמן משחק תפקיד חשוב בהקשר שלהן. אנחנו מדברים כמובן על בחירת אולם אירועים ושריון תאריך, בחירת קייטרינג לחתונה ותיאום פרטים, לרבות תאריכים ושעות, מול מנהליה, ומציאת די.ג'יי מוצלח ומרים. את כל אלו כדאי למהר לסגור בהקדם האפשרי, מאחר ומתחמי האירועים הכי שווים ומבוקשים והספקים הטובים ביותר – נחטפים כמו לחמניות טריות. במיוחד כשאנחנו נמצאים שנייה מתחילת עונת החתונות.

המשימות הראשונות והחשובות ביותר בהפקת החתונה

בחירת אולם האירועים מותנית מאוד במיקומים בהם נמצאים מרבית המוזמנים שלכם, וגם כמובן בגודל האירוע שאתם מתכננים – חתונה קטנה ומצומצמת או הפקת ענק. בהמשך תוכלו גם לבדוק עד כמה אתם מתחברים לסגנון של אולם כזה או אחר והאם הוא יושב באופן מדויק על הויז'ן שיש לכם לגבי האירוע. כך או כך, זו המטלה שיש לסיים ולסגור קודם כל ולפני הכל, להניח את העניין הזה מאחור ולהתפנות לדאוג לשאר האספקטים של החתונה. 

כיצד לבחור את חברת הקייטרינג המתאימה ביותר לחתונה שלכם?

כעת, לאחר שהבנתם כמה אורחים אתם עומדים להזמין, ואף סגרתם אולם, הגיע החלק החשוב הבא – בחירת חברת קייטרינג לאירוע.

אוכל, מאז ומתמיד, היה מרכז האירוע, האלמנט הזה שמכריע אם האירוע היה מוצלח או לא, וכולם ידברו עליו בסופו של דבר.

אנחנו נמצאים בתקופה שהיא טריקית במידה מסוימת מבחינת הקולינריה באירועים. מצד אחד, יש כיום אינספור אפשרויות, סגנונות בישול, חומרי גלם, שפים מקצועיים ושלל קונספטים של אוכל בחתונה. מהצד השני, גם אתם וגם האורחים שלכם נחשפו בשנים האחרונות לתרבות הקולינרית ההולכת ומתעצמת בארץ ובעולם, והם פי כמה וכמה יותר ביקורתיים ובררנים מאשר שהיו בעבר. במילים אחרות, אתם תצטרכו להתאמץ יותר כדי להפתיע, לרגש ולספק אותם עם המנות שיוגשו להם באירוע.

כולם נהיו "פודיז" וגם המודעות לתזונה בריאה גברה

עוד מגמה שיש לקחת בחשבון, היא שהמודעות הגוברת והולכת לתזונה בריאה, לאקולוגיה ולמוסר, הביאו לכך שאנשים רבים נמנעים מסוגי מזונות שונים כמו גלוטן, חלב וכו', ויש גם לא מעט שעברו לתזונה טבעונית, תזונה נטולת פחמימות ועוד ועוד… זאת בנוסף לכך שרבים עדיין גם שומרים על כשרות. המשימה לקלוע לטעמם של כל קשת האורחים שלכם היא לא פשוטה, אך תשמחו לשמוע שכיום היא אפשרית בהחלט.

טרנדים קולינריים בחתונות: בופה – אאוט, מנות קטנות ודוכני מזון  – אין 

עד לפני מספר שנים, כשהזמינו אותנו לחתונה, ידענו פחות או יותר מה נקבל שם מבחינת האוכל. בופה של סלטים, בופה של תוספות חמות, לרבות אורז חגיגי, תפוחי אדמה, ירקות כמו שעועית ירוקה וכו', עמדה של מנות בשריות, לרוב רוסטביף שנחתך על המקום וכמובן קינוחי פרווה משמימים לסיום. 

כמובן שהימים האלו כבר חלפו מזמן, וישראל הפכה לא מכבר למעצמה קולינרית השואפת הרבה יותר גבוה.

ישנם טרנדים קולינריים שונים המסתמנים כיום בחתונות, לדוגמא, מטבח פתוח בו שפים מבשלים ממש לעיני האורחים את המנות שיוגשו להם, או למשל חתונה שבה מוגשות רק מנות קטנות לאורך כל האירוע, במקום הבופה הגדול המרכזי. עוד דרך היא להחליף את הבופה בדוכני מזון שונים, אשר כל אחד מהם מציע לאורחים שלכם חוויה קולינרית שונה ממקום אחר בעולם. לדוגמא, דוכן בו שף מכין לאורחים סביצ'ה טרי על המקום, דוכן בסגנון מעדניה, המגיש גבינות בשלות ולחמים, דוכן גלידות ועוד ועוד. במקרה כזה, הדוכנים פועלים לאורך שעות האירוע, והאורחים יכולים לגשת ולקחת להם מנה בכל עת שירצו. המגמות בתחום האוכל לחתונות כמובן מושפעות מאוד ממגמות גלובליות בעולם הקולינריה, כמו למשל המעבר ממנות עיקריות גדולות וכבדות למנות קוקטיות ומתוחכמות. כאמור, גם מגמות של מודעות לתזונה ולסביבה משפיעות על הקולינריה באירועים. 

לצד הטרנדים – לחשוב לאיזה סגנון אתם כזוג הכי מתחברים

אז נכון שישנם טרנדים שונים ומגוון אופציות, ואתם עומדים בפני המון אפשרויות ומגוון סגנונות קולינריים שתוכלו לבחור מביניהם עבור החתונה שלכם, אך עם זאת – כאן כדאי רגע לעצור, ולחשוב קודם כל על ההעדפות האישיות שלכם. 

יש לזכור שזה קודם כל האירוע שלכם והוא צריך "לדבר" בשפה המתאימה לכם. חישבו על הסגנונות האהובים עליכם  – מה אתם מבשלים בבית ולאיזה סוג מסעדות אתם אוהבים לצאת. זו תהיה נקודת הפתיחה שתכוון אתכם בבחירות שלכם. לאחר מכן, ובהתייעצות עם השף המוביל של חברת הקייטרינג שבחרתם, תוכלו לראות כיצד אתם עושים לבחירה הזו אדפטציה ומתאימים אותה לקהל המוזמנים שלכם. 

Leave a Comment

Your email address will not be published. Fields marked with an * are required.
גלריה דובנוב אולם אירועים במרכז תל אביב מזמין אותך לפגישת היכרות אצלנו במקום!
צרו קשר

CHECK OUT OUT TLV URBAN VENUES