איזה כיף שפנית אלינו. נדבר ממש בקרוב, אנחנו כבר מתרגשים!
עד אז, בשאר המקומות של קבוצת דינמו יצא לך לבקר?
כנס מוצלח הוא כבר לא זה שמועבר בו הכי הרבה מידע, אלא זה שנוצרת בו חוויה משמעותית – זו נוצרת כאשר מתקיים השילוב המושלם שבין תוכן איכותי, אנשים מעניינים, וסביבה מעוררת השראה. כל הסיבות להשקיע בבחירת אולם האירועים עבור הכנס
בעשור האחרון, חל שינוי בתפיסה של ״מהו כנס עסקי מוצלח״. אולמות הכנסים בתל אביב מתמלאים לא רק בלקוחות שמחפשים מקום להקרין בו מצגות, אלא בחברות בהן מבינים כי כנס צריך להיות חוויה משמעותית, כזו שהמשתתפים יזכרו, ואף ישתפו אותה עם אחרים. השאלה שעמדה מאחורי השינוי הזה היא פשוטה: האם משתתפים בכנס זוכרים את התוכן, או את התחושה?
המחקר עונה בבירור: אנשים זוכרים איך הם הרגישו באירוע, הרבה יותר מאשר מה שמעו בו. וההרגשה הזאת מושפעת בעיקר מהסביבה הפיזית והאנושית שבה הם נמצאים. כנס המתקיים בסביבה מעוררת השראה, עם אנשים שמתחברים זה לזה באופן טבעי, מוביל ליצירת זיכרונות חיוביים, ואלו בתורם – מובילים לפעולה עסקית אמיתית.
מדעי הנטוורקינג הספונטני: כשאנשים נמצאים בסביבה המעוררת בהם תחושות חיוביות – הם פתוחים ויצירתיים יותר
נטוורקינג מוצלח הוא לא תוצר של כרטיסי ביקור או אפליקציות חברתיות. הוא נוצר מרגעים של שיחה טבעית בין אנשים, שמרגישים נוח בסביבה שבה הם נמצאים. מחקרים בפסיכולוגיה חברתית מראים כי אנשים נוטים להיות יותר פתוחים, יצירתיים ונכונים לשיתוף, כשהם נמצאים בסביבה המעוררת בהם תחושות חיוביות.
אולמות לאירועים עסקיים בתל אביב המספקים סביבה מעוררת השראה – עם אסתטיקה אמנותית, עיצוב מוקפד, ואווירה שונה מהמשרד הרגיל – יוצרים מצב שבו השיחות הופכות להיות יותר אותנטיות. במקום להתמקד בפרטים טכניים של העבודה, אנשים מתחילים לשתף חלומות, חזון, ואתגרים אמיתיים.
התופעה הזאת מוכרת גם בעולם הפסיכולוגיה כ”שינוי הקשר” – כשמעבירים אנשים לסביבה שונה מהרגיל, הם מתנהגים באופן שונה. במקום הפורמליות המעונבת המאפיינת פגישות עסקיות, נוצרת אווירה רגועה וחופשית יותר, המובילה ליצירת קשרים ספונטניים ומשמעותיים .
כיצד חוויות מרגשות מובילות לתוצאות עסקיות?
מדע המוח מספק הסבר מעניין לתופעה הזאת. כשאנשים חווים חוויה מרגשת או מעוררת השראה, המוח מפריש דופמין – החומר הכימי הקשור להנאה ולמוטיבציה. רמות דופמין גבוהות משפרות את הזיכרון, מגבירות יצירתיות, ומעלות את הנכונות לקחת סיכונים חיוביים.
כנס המתקיים בסביבה מעוררת השראה יכול לייצר את האפקט הזה. המשתתפים לא רק זוכרים טוב יותר את התוכן שהם שמעו – יש בהם גם יותר מוטיבציה ליישם אותו, ליזום שיתופי פעולה, ולחזור לאירועים דומים בעתיד.
המוח מתאים את עצמו למקום בו הוא נמצא: סביבה עם סביבה יצירתית, עם אסתטיקה אומנותית, צבעים, ואלמנטים ויזואליים מעניינים – מעודדת חשיבה יצירתית
מחקרים מראים שסביבות שונות מעוררות התנהגויות שונות. במשרד פורמלי, אנשים נוטים להיות יותר שמרניים ומחושבים. בסביבה יצירתית ובלתי פורמלית, הם נוטים להיות יותר פתוחים ומשוחררים.
הסיבה לכך היא שהמוח מתאים את עצמו לסביבה שבה הוא נמצא. סביבה יצירתית, עם יצירות אמנות, צבעים, ואלמנטים ויזואליים מעניינים, מעודדת חשיבה יצירתית. זה לא רק עניין אסתטי – זה עניין נוירולוגי.
כשהמשתתפים נמצאים בסביבה מגוונת ומעוררת השראה, עולה הסבירות שהם יחשבו על הנושאים שהם לומדים מזוויות חדשות, יציעו רעיונות מקוריים, ואפילו יתחברו לאנשים שבדרך כלל הם לא היו מתחברים אליהם.
זה מה שנשאר: מה המשתתפים זוכרים מהכנס לאחר שלושה חודשים?
כשמבקשים מאנשים לספר על הכנס הכי מוצלח שהם השתתפו בו, לרוב הם לא מתחילים עם התוכן. הם מספרים על האווירה, על האנשים שפגשו, על התחושה שהיתה להם במקום. התוכן מגיע רק אחרי, כחלק מהסיפור הכללי.
זה קורה כי הזיכרונות הרגשיים הם חזקים יותר מזיכרונות עובדתיים. כשמישהו חווה חוויה מרגשת או מעוררת השראה, הזיכרון מתחבר לרגשות חיוביים, והוא נשמר טוב יותר.
כיצד הסביבה הפיזית משפיעה על הדינמיקה הקבוצתית?
הסביבה הפיזית משפיעה על האופן בו אנשים מתנהגים בחברה, ובמיוחד כאשר מדובר בחלוקה לקבוצות. במקום פורמלי ומוכר, אנשים נוטים להישאר בתוך הקבוצות שהם מכירים. במקום חדש ומעניין, הם יותר נכונים לגשת לאנשים שהם לא מכירים.
השפעת הסביבה על איכות הקשב וההשתתפות
אנשים שהשתתפו בכנסים בסביבה ייחודית ומעוררת השראה, דיווחו על רמות קשב גבוהות יותר ונכונות רבה יותר להשתתף באופן פעיל בדיונים. הסיבה לכך היא שהסביבה מעוררת סקרנות, והסקרנות מובילה ישירות לרצון ללמוד ולהשתתף.
כשהמשתתפים מרגישים שהם נמצאים במקום מיוחד, הם גם מרגישים שהם חלק מחוויה מיוחדת.הדבר מעלה את רמת המעורבות שלהם ואת הנכונות שלהם להשקיע באירוע.
כנסים המתקיימים בסביבה מעוררת השראה יוצרים תחושה של קהילה
אחד היתרונות הגדולים של כנסים המתקיימים בסביבה מעוררת השראה, הוא שהם יוצרים תחושה של קהילה. במקום אוסף רנדומלי של אנשים שבאו לשמוע ואולי ללמוד משהו, המשתתפים מרגישים שהם חלק מקבוצה מיוחדת החולקת יחד חוויה ייחודית.
התחושה הזאת מובילה לקשרים שנמשכים גם אחרי הכנס. אנשים ממשיכים להיות בקשר, מזמינים אחד את השני לאירועים, ואפילו יוזמים שיתופי פעולה עסקיים. הכנס הופך להיות לא רק אירוע חד-פעמי, אלא נקודת הפתיחה לקשרים ארוכי טווח.
כנס מוצלח בעידן הנוכחי הוא כנס שהמשתתפים זוכרים, מספרים עליו לאחרים, ורוצים לחזור אליו
הטרנד ברור: כולם מחפשים אולמות כנסים שיש בהם יותר מחלל פיזי. מקומות שניתן לייצר בהם חוויות, לעורר השראה, ולהוביל לתוצאות עסקיות אמיתיות.
זה לא אומר שהתוכן פחות חשוב – זה אומר שהתוכן צריך להיות מועבר בסביבה שמאפשרת לו להיקלט ולהשפיע. כנס מוצלח בעידן הנוכחי הוא כנס שהמשתתפים זוכרים, מספרים עליו לאחרים, ורוצים לחזור אליו.
בסופו של דבר, הכנס הטוב ביותר הוא לא זה שמועבר בו הכי הרבה מידע, אלא זה שנוצרת בו חוויה משמעותית. וחוויה משמעותית נוצרת כאשר מתקיים השילוב המושלם שבין תוכן איכותי, אנשים מעניינים, וסביבה מעוררת השראה, המעודדת יצירת קשרים אמיתיים.