לגוון או להישאר בקונספט המוכר: איך תדעו אם חתונה הפוכה מתאימה לכם?

חתונות הפוכות הן טרנד שהולך ותופס תאוצה בשנים האחרונות, ויש לכך סיבות שונות. בקונספט הזה, בו מגישים קודם כל את הארוחה העיקרית ואחריה מגיעים טקס החופה, התוכנית האומנותית ומסיבת הריקודים, יש המון יתרונות. כמה שאלות שהתשובות להן יסייעו לכם להבין האם הקונספט החדשני מתאים לכם

טרנד החתונות ההפוכות הולך ותופס תאוצה, ולא במקרה. יש הרבה יתרונות בהפיכת הסדר של תוכנית החתונה, ולהגיש לאורחים את הארוחה איך שנפתח האירוע, ורק לאחר מכן לקיים את טקס החופה, שאחריו בדרך כלל תיערך תוכנית אומנותית כלשהי ואז מסיבת ריקודים שמחה וסוערת לתוך השעות הקטנות של הלילה. הפקת חתונה היא עניין הדורש קבלת החלטות שונות, שעשויות להיות גורם מכריע בהצלחת האירוע, החל מבחירת חברת הקייטרינג והמנות הספציפיות שיוגשו לאורחים ועד בחירת הצלם, שישאיר לכם מזכרות מתועדות מהאירוע המרגש. 

בין ההחלטות החשובות שיש לקבל במסגרת תכנון החתונה, חשוב מאוד לדון גם בסדר האירועים ובתזמון שלהם, ולהחליט – האם לאירוע שלכם מתאימה התוכנית המסורתית של קבלת פנים, טקס חופה, ארוחה, תוכנית אומנותית וריקודים, או שמא דווקא חתונה הפוכה היא הדבר הנכון יותר עבורכם. 

הכנו עבורכם רשימה של מספר שאלות ופרמטרים, שיסייעו לכם להחליט אם חתונה הפוכה מתאימה לכם.

האם החתונה נערכת בצהריים או בערב?

הקונספט של חתונה הפוכה, בו הארוחה מוגשת לאורחים עם הגיעם לאירוע, מתאימה במיוחדת לחתונות שישי בצהריים, מאחר ועם כל ההתארגנות וההתרגשות, סביר להניח שהאורחים שלכם לא ממש אכלו ארוחת בוקר, ועד ההגעה לאירוע הם כבר רעבים עד כדי כך שלא יוכלו להתרכז בטקס החופה שלכם. במקרה כזה, בחתונה בסדר המסורתי, בה קודם כל תיערך קבלת הפנים ויוגשו לאורחים מתאבנים, האורחים יתנפלו על המתאבנים עד כדי כך שכשתגיע הארוחה העיקרית כבר לא יישאר להם מקום להנות ממנה, וחבל. לכן, השעה בה נערכת החתונה יכולה לסייע בהחלטה האם קודם כל להגיש את הארוחה.

האם יש בחתונה הרבה מוזמנים שחשוב לכם שיהיו בטקס החופה?

אחד היתרונות המובהקים בחתונה הפוכה, טמון בכך שלמעשה, אתם משחררים עוד זמן לאורחים המאחרים, ומעכבים את טקס החופה, שבעיני רבים הוא גולת הכותרת של החתונה כולה. באופן זה, אין מי שלא יספיק לטקס המרגש שלכם, ויתרגש יחד איתכם. אבל יש גם צד שני למטבע הזה, ולא בטוח שהוא חיסרון. העניין הוא שבחתונה הפוכה, קודם כל מגישים את האוכל, ואז, אחרי הארוחה, המוזמנים שלכם שבאו לסמן וי על האירוע ובינינו, הטקס לא מאוד מעניין אותם או חשוב להם, ינצלו את ההזדמנות "לברוח" הביתה, מיד לאחר הארוחה. עם זאת, לא בטוח שאלו אנשים שחשוב לכם שיכבדו את הטקס בנוכחותם, ולכן העניין דווקא יכול להוות סינון חיובי, שישאיר אתכם רק עם האנשים היקרים לכם. נראה לנו שאפשר לוותר על מלכה מהבנק של אמא בטקס החופה שלכם… 

האם יש בחתונה הרבה צעירים והריקודים חשובים לכם? 

מצד אחד, הקונספט של חתונה הפוכה עלול להיות פחות מתאים לאורחים המבוגרים שהזמנתם, שכבר התרגלו לדרך המסורתית וללו"ז של "חתונה רגילה". מהצד השני, אם יש לכם הרבה צעירים בין המוזמנים, מה שבדרך כלל קורה, חתונה הפוכה יכולה להתאים להם מכמה בחינות. קודם כל, צעירים אוהבים שמפתיעים ומחדשים להם, וחתונה בקונספט שונה היא דבר מרענן בפני עצמו. שנית, בחתונה הפוכה, קודם כל אוכלים, ואז יש מרווח של משהו כמו שעה בין האוכל לריקודים, מה שיתרום לקלילות ולתחושה הנינוחה של האורחים הצעירים שלכם על רחבת הריקודים, ויעודד את זה שהם יהיו שם מההתחלה ולאורך זמן. כמו כן, ישנה תמימות דעים לגבי זה שלאכול ארוחה טובה ועשירה לפני ששותים אלכוהול, זהו הסדר המומלץ והבריא, מה שיקטין את הסיכויים שמישהו יתעלף לכם כי התנפל על הבר כבר בקבלת הפנים, על קיבה ריקה. בקיצור, אם חשוב לכם לקדם את הקטע של הריקודים בחתונה, חתונה הפוכה זה הדיבור.

עד כמה התקציב העומד לרשותכם מוגבל?

אם אתם פועלים תחת תקציב לחוץ ומצומצם בכל הנוגע להוצאות החתונה, כדאי לדעת שחתונה הפוכה יכולה לחסוך לכם בהוצאות האופן ניכר. הסיבה לכך טמונה בכך שבמקרה כזה ניתן לוותר על קבלת הפנים, כלומר לוותר על הבר ועל המתאבנים המוגשים לאורחים בחלק זה של האירוע, ובכך לצמצם בעלויות באופן משמעותי ביותר, ולחסוך עד עשרות אלפי שקלים. כסף שתוכלו לעשות איתו עוד המון דברים.

האם החתונה נערכת במיקום מרכזי או אחר?

ישנן סיבות רבות לקיים חתונה במיקום נגיש ומרכזי, ובמיוחד כשמדובר במצב הצבירה בו המוזמנים שלכם יגיעו לאירוע. אם בכל זאת בחרתם לערוך את החתונה במיקום שידרוש ממרבית האורחים שלכם נסיעה ארוכה, כדאי לשקול בחיוב את קונספט החתונה ההפוכה. המוזמנים שלכם, שבילו שעות על הכביש, מגיעים לחתונה שלכם רעבים מאוד, וספק אם המלצרים שיסתובבו ביניהם עם מגשים עליהם מונחות מנות בגודל ביס, יצליחו להשקיט את הרעב הזה, ולמנוע את קרקורי הבטן שלהם, שיישמעו מבין ברכותיו של הרב בטקס החופה. לכן, אם בחרתם לקיים את האירוע במיקום מרוחק, כדאי לאמץ בחום את קונספט החתונה ההפוכה, ולהרגיע את האורחים שלכם מבעוד מועד.

לסיכום, בחתונה הפוכה יש המון יתרונות, החל מהגיוון, החידוש והרענון, והחריגה מהצפוי והמוכר, ועד הנוחות של האורחים שלכם והחיסכון הכספי המשמעותי שאתם יכולים להנות ממנו. אם התארסתם לאחרונה והתחלתם לרדת לפרטי האירוע, ובמיוחד לעניין הקייטרינג ובחירת המנות, כדאי לחשוב בהזדמנות זו על לוחות הזמנים שיחולו בחתונה, ובמיוחד על האופציה להגיש את הארוחה לפני הכל. 

Leave a Comment

Your email address will not be published. Fields marked with an * are required.
גלריה דובנוב אולם אירועים במרכז תל אביב מזמין אותך לפגישת היכרות אצלנו במקום!
צרו קשר

CHECK OUT OUT TLV URBAN VENUES