מתנות לאורחים בחתונה – רעיונות מחוץ לקופסא

חשבתם שכבר ביצעתם את כל המשימות החשובות במסגרת הפקת החתונה שלכם, אבל בחירת המתנות לאורחים באירוע היא לא פחות משמעותית 

לזוגות הנמצאים בתוך המרתון של ארגון חתונה, לפעמים נדמה כי קו הסיום של הסיפור הזה רק הולך ומתרחק, כאשר כל פעם צצה לה עוד משימה שצריך לבצע ועוד משהו שחייבים לטפל בו. אחרי שסגרתם אולם, די.ג'יי, קייטרינג, מאפרת, צלם, מעצבי חתונה ואפילו כבר שריינתם חברים טובים או בני משפחה שיתפקדו כמלווים ביום האירוע עצמו, חשבתם שאפשר רגע לנוח על זרי הדפנה. אז זהו, שלא. סביר להניח שנותרו עוד לא מעט מטלות לטפל בהן, והן עלולות להיראות קטנות וזניחות, אך לחלק מהן יש השפעה רבה על האירוע החשוב שלכם, ובדרך כלל לא מומלץ להקל ראש בעניינים האלו. 

אחד הדברים האלו, שבסופו של דבר יהיו המזכרת של האורחים שלכם מהאירוע, הן המתנות לאורחים בחתונה. מדובר במשהו קטן-גדול, שעושה טוב על הלב, מעלה חיוך ויכול ללוות ולשמש את האורחים (בהנחה שלא מדובר במתנה אכילה או מתכלה), עוד חודשים או אפילו שנים רבות. 

כמה טיפים שיסייעו לכם בבחירת מתנות לאורחים בחתונה: 

מהו גודל האירוע?

דבר ראשון ולפני הכל, אתם חייבים לדעת כמה מוזמנים יש לכם, על מנת לבדוק גם כמה מתנות תצטרכו להזמין, וגם מהו התקציב שיישאר לכם לשם כך. מן הסתם, ככל האירוע יהיה מצומצם יותר, כך התקציב שלכם עבור מתנות יגדל ויתגמש, ותוכלו להשקיע במתנות איכותיות ושוות יותר. אך אל דאגה, עם קצת יצירתיות, גם עם תקציב מוגבל ניתן לרכוש מתנות יפות ומשמחות לבב אנוש. כך או כך, בשלב הראשון יש להבין בדיוק מהו הסכום שניתן להקצות עבור המתנות. 

באיזו עונה החתונה מתקיימת?

אם אתם נתקלים במחסום יצירתי ומתקשים לחשוב על כיוון למתנות, העונה בה מתקיימת החתונה יכולה לסייע לכם מאוד עם רעיונות. למשל, רוב החתונות מתקיימות בעונת הקיץ, ואז ניתן להעניק לאורחים מאווררי כיס, משקפי שמש, כובעים ואפילו מגבת חוף מגניבה עם כיתוב רלוונטי (השמות שלכם והתאריך וכו'). לעומת זאת, אם מדובר בחתונת חורף, אפשר לתת לאורחים כירבוליות, כפפות, ואפילו שקיקי תה מיוחדים עם עשבי תבלין שווים, או למשל ערכה להכנת שוקו חם, עם ספל יפה עם כיתוב מודפס.

מהו הלוקיישן בו נערכת החתונה?

הפקת חתונה מהודקת היטב, לוקחת בחשבון את כל האלמנטים הכלולים באירוע, ומוודאת שיש חיבור והרמוניה ביניהם. לכן, למקום בו בחרתם להינשא, יש חשיבות גם בנוגע לבחירת המתנות לאורחים. למשל, אם אתם נישאים בחיק הטבע, במקום באווירה כפרית, כדאי להתאים את המתנות לאווירה, ולהעניק לאורחים למשל עציץ נאה, כד עם זר פמפס, או אפילו זר פרחים צנוע ויפה. דוגמא נוספת, אם לחילופין, החתונה נערכת ליד הים, כדאי שהמתנות ידברו באותה השפה, כמו למשל אלמנט דקורטיבי עם צדפים, או אפילו כפכפים, מגבת חוף וכו'. עוד דוגמא, במידה והאירוע מתקיים במקום עם אופי ייחודי, כמו גלריה דובנוב, המתאפיינת בסגנון בוהמי אומנותי, אפשר להעניק מתנה קשורה באופן ישיר או עקיף לאומנות, כמו למשל גלויה עם תמונה של יצירת אומנות מפורסמת שאתם אוהבים, פסלון דקורטיבי, מחזיק מפתחות מעניין וכו'.

חתונת קונספט – להתאים את המתנות לנושא

בשנים האחרונות, יותר ויותר זוגות שרוצים לבדל את החתונה שלהם מאחרות, בוחרים להפיק חתונת קונספט, כשכל האלמנטים באירוע, מהעיצוב ועד האוכל והמוזיקה, מתוכננים בהתאם. למשל, בחתונה בסגנון הוואי, האולם יעוצב באלמנטים צבעוניים כמו פרחים ואלמנטים הלקוחים מחוף הים כמו צדפים וגם גלשנים וכו', יוגשו קוקטיילים טרופיים צבעוניים, עם מטריות קטנות וכו'. במקרה שבחרתם נושא מסוים עבור החתונה שלכם (מומלץ בחום, ומכניס את האורחים לאווירה יוצאת דופן), כדאי מאוד שגם המתנות שהאורחים יקבלו בסוף האירוע יתאימו לקונספט. אם בחתונת הוואי עסקינן, אז שרשרת פרחים למשל, היא דוגמא נחמדה למתנה.

חתונה בחמישי בערב או שישי צהריים – חלה לשבת 

המון חתונות בישראל מתקיימות בחמישי בערב, הלא הוא היום השמח ביותר של השבוע, כשכולנו מסיימים לעבוד ופנינו לסופ"ש, וזה בדיוק הוייב שכולם רוצים שיהיה בחתונה שלהם. גם לשישי בצהריים יש קסם מדהים, ויש ביום הזה בישראל אווירה שבשום מקום בעולם אי אפשר לחקות, ולכן לא מעט בוחרים להינשא גם במועד זה. במקרה שגם אתם נכנסים לסטטיסטיקה הזו, דעו שחלה לשבת כמתנה לאורחים שלכם, תמיד תמיד תבוא בטוב, כשיבצעו אותה בשבת בבוקר עם כוס הקפה וייזכרו כמה כיף היה בחתונה שלכם. אם בא לכם להוסיף לעניין טאץ' קצת יותר ייחודי, תוכלו להוסיף ליד צנצנת או שתיים של ממרחים שווים, כמו פסטו, טפנד, ממרחת עגבניות מיובשות וכו', ואין סיכוי שהמוזמנים שלכם לא יודו לכם על כך. 

הזדמנות לפרגן לעסקים קטנים

עם פרוץ מגיפת הקורונה, העסקים הקטנים הם אלו שחטפו את המכה הקשה ביותר, כאשר רבים מהם לא עמדו בסיטואציה ונסגרו לחלוטין, בלב כבד. החתונה שלכם, ובמיוחד עניין המתנות לאורחים, הן הזדמנות לפרגן לעסקים הקטנים ששרדו או אפילו אלו שהוקמו במהלך התקופה הזו, ולהזמין מהם מאסה גדולה של המוצר אותו הם מייצרים, בהנחה שהוא רלוונטי כמתנה כמובן. למשל, חנויות פרחים קטנות שיישזרו עבורכם זרים קטנים כמתנות לאורחים, קונדיטוריות שייאפו עבורכם מאפים אישיים שישמשו כמתנות, מפעלי בוטיק שיוכלו לספק לכם את הממרחים מהסעיף הקודם ועוד ועוד. לאחר שנסגרתם פחות או יותר מהן המתנות שאתם רוצים להעניק, עשו מאמץ קטן וחפשו עסק קטן שמייצר אותם. מדובר במצווה, הזמנה כזו יכולה לעתים להוות הצלה של ממש עבור עסק קטן.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Fields marked with an * are required.
גלריה דובנוב אולם אירועים במרכז תל אביב מזמין אותך לפגישת היכרות אצלנו במקום!
צרו קשר

CHECK OUT OUT TLV URBAN VENUES