אירועי בוטיק: מה הם ומהו המפתח להצלחתם?

לאירועי בוטיק יש כמה מאפיינים המבדילים ביניהם לכל אירוע אחר. זה מתחיל מהאקסקלוסיביות של המסיבה, ממשיך בקונספט מיוחד ומסתיים בפרטים הקטנים שיהפכו את האירוע ליחיד מסוגו. כיצד בוחרים לוקיישן מתאים לאירוע בוטיק, ועל אילו מרכיבים כדאי להקפיד כדי להבטיח הצלחה?

אירועי בוטיק משלבים בתוכם כמה אלמנטים חמקמקים למדי, שכדאי להכיר את המרכזיים שבהם, מאחר ואילו מהווים את המפתח להצלחתם.

שני המושגים שאולי מגדירים אירועי בוטיק באופן המדויק ביותר, הם כנראה אקסקלוסיביות והתאמה אישית. מדובר בחגיגה המותאמת באופן קפדני ומדוקדק לצרכיו הספציפיים של הלקוח, כאשר ברוב המקרים מדובר באירועים מצומצמים באופן יחסי. הכל מתחיל בתכנון פרטני, שנעשה לרוב על ידי מפיקי האירוע, בשיתוף פעולה עם הלקוחות לאורך כל הדרך.

כל אירוע, למעשה, יכול להפוך לאירוע בוטיק. זו יכולה להיות חתונה, זו יכול להיות אירוע עסקי, כנס או אירוע חברה, וזו יכולה להיות מסיבת יום הולדת חגיגית במיוחד או חתונת כסף או זהב. 

האלמנטים המהותיים בהפקת אירועי בוטיק

אירוע בוטיק מורכב משלל גורמים, שיחד הופכים אותו למה שהוא. החל מהמוזיקה, דרך התאורה ועד הצוות המגיש בו שירות וחברת הקייטרינג. אבל, באופן כללי, כדי שהאירוע הזה יהיה ייחודי, זורם והרמוני, המפתח הוא למצוא מוטיב מסוים שיבוא לידי ביטוי בכל אלמנט באירוע, לאתר חלל שיתאים באופן מדויק, שיהיה גם נוח ופרקטי עבור המשתתפים, וגם בחירה נכונה וסנכרון בין הספקים שלוקחים חלק בחגיגה.

קודם כל לבחור קונספט מקורי

כאמור, אירועי בוטיק צריכים להתבסס על מוטיב מרכזי, שלמעשה מכתיב את כל האלמנטים שיוצרים את האירוע. כמו כן, הנושא של האירוע חייב לא רק להיות מקורי, אלא גם להתאים באופן מדויק לסוג האירוע. לדוגמא, קונספט רומנטי, בצבעים רכים, אולי על גבול הקיטש, יתאים לאירוע חתונה, אך לאירוע עסקי – לא ולא. יש שלל קונספטים ונושאים שתוכלו לשאוב מהם השראה ברשת, ובמיוחד בפלטפורמות כמו פינטרסט ואינסטגרם, שכל חובבי ההפקות נמצאים שם ומעלים בגאווה תמונות ורשמים מאירועים שהם הפיקו. זה בסדר להעתיק או לשאוב השראה מפורמט שנעשה בארץ או בחו"ל, אבל כן צריך ליצוק גם אלמנטים מותאמים באופן אישי למשתתפי האירוע הספציפי הזה. רק אחרי שבחרתם את הקונספט שנראה לכם מתאים, מקורי ומיוחד, תוכלו לעבור לשלב הבא – בחירת האולם. 

בשלב הבא – לוקיישן מיוחד

האולם בו תערכו את האירוע ישפיע באופן משמעותי מאוד על הצלחתו. מאחר ואירועי בוטיק הם כמעט תמיד אקסקלוסיביים ומצומצמים, תוכלו למקד את החיפוש שלכם אחר מקום לאירוע קטן, מה שיוריד מהרשימה אוטומטית את אולמות האירועים הגדולים. היופי במקומות הקטנים, שכמעט תמיד הם ייחודיים יותר וכל אחד מהם מביא משהו שונה ויוצא דופן. המבנה עצמו יכול להיות ייחודי, כמו למשל וילה, גלריה או אפילו גג עם נוף משגע (שיתאים לאירועים רק בעונות נטולות הגשם כמובן), וכמובן העיצוב שבפנים יכול להיות כל כך מיוחד, שעצם הקיום של האירוע במקום, כבר הופך אותו למקורי ולכזה שמציע אווירה יוצאת דופן. עם זאת, אתם כבר נמצאים בשלב אחרי שנסגרתם על קונספט, כך שחשוב מאוד להתאים את המקום לנושא האירוע. לחילופין, תוכלו להתחיל מאיתור לוקיישן מיוחד, ואז להחליט על קונספט שמתכתב עם הוייב במקום. 

אקסקלוסיביות וייחודיות

כאמור, אירועי בוטיק הם אירועים קטני היקף בדרך כלל, כאשר אירוע המונה למעלה מ-200 משתתפים, לא סביר שיוכל להיות אירוע בוטיק. סוג אירועים זה חייב להיות אקסקלוסיבי, והמשתתפים בו אמורים לחוש את זה בכל אלמנט שהוא. לדוגמא, אם מדובר באירוע חברה, המיתוג צריך להיות מסוים מאוד, העיצוב צריך להיות בהתאם, ואפילו התוכנית האומנותית, צריכה להיות בהתאמה אישית, כמו למשל תוכנית עם הומור פנימי של עובדי החברה, סרטון משעשע, מרגש או פשוט מרגש שיוקרן בה ועוד. האורחים צריכים להרגיש שהם הגיעו למעין "ספרה" נפרדת, יקום מקביל, שעוצב במיוחד בשבילם. 

אלמנטים היוצרים אווירה 

אווירה מסוימת ומדויקת היא אחד המפתחות החשובים להצלחת האירוע, ולהפיכתו לא רק למהנה מאוד, אלא גם לבלתי נשכח. לכן, חשוב מאוד להשקיע מחשבה ואמצעים באלמנטים המרכזיים המייצרים את האווירה. עיצוב המקום הוא קריטי, ומהווה את הבסיס לאווירה שתיווצר באירוע. כמו כן, הדי.ג'יי חייב להיות מעודכן ומתואם עם נושא ואופי האירוע. חשוב לתאם ציפיות ולדון בכך מבעוד מועד. גם התאורה היא אלמט חשוב ליצירת אווירה מסוימת, ולא רק בשביל האסתטיקה הויזואלית. לדוגמא, תאורה חשוכה מדי עלולה לייצר אווירה אפלה, ולא לכל אירוע זה מתאים, ולהיפך. במיוחד באירועי בוטיק, בהם חשוב ליצור הרמוניה וזרימה, חשוב שכל האלמנטים המייצרים את האווירה גם יתכתבו זה עם זה. 

להשקיע בפרטים הקטנים

הפרטים הקטנים, שעלולים להיראות פחות חשובים כשאתם במירוץ אחר איתור האולם המתאים ביותר, חיפוש אחר הדי.ג'יי הכי חם כרגע וחברת הקייטרינג הכי שיקית, אבל למעשה, הם חשובים מאוד ואף קריטיים להידוק הקונספט והאווירה באירוע. זה מתחיל כבר מההזמנות לאירוע, שהיום בעידן הדיגיטלי לעתים קצת מזניחים אותן, אבל הן יכולות מאוד להרים לאירוע ולרומם את רמת ההתרגשות והמוכנות של המשתתפים. כדאי לחשוב על קונספט מקורי להזמנות, לדוגמא, אם הולכים על דיגיטל, אז איזה סרטון וידאו קצת עם טיזר לאירוע, או לחילופין, אם מדובר באירוע חברה, אפשר להשאיר לכל עובד על השולחן במשרד קופסא קטנה עם שוקולד או כל פריט מתאים אחר ועם כיתוב לקוני על מועד האירוע ועוד ועוד. גם אלמנטים קטנים אחרים במסגרת האירוע עצמו, כמו למשל  "וולקאם קוקטייל" בכניסה, או מתנה קטנה על השולחן ועוד, יכולים לעשות אפקט גדול. 

Leave a Comment

Your email address will not be published. Fields marked with an * are required.
גלריה דובנוב אולם אירועים במרכז תל אביב מזמין אותך לפגישת היכרות אצלנו במקום!
צרו קשר

CHECK OUT OUT TLV URBAN VENUES